Webáruház tulajdonosoknak
Internetes bevásárlás
Ön webshop vagy webáruház tulajdonos? Szeretne még több vevőt INGYEN?
webshop tulajdonosoknak
Gyártóknak, forgalmazóknak
online ertekesites
Kiváló termékei vannak, és szeretne többet eladni? Az offline kereskedelem kora lejárt. Adjon el sokkal többet webáruházban!
webáruház üzemeltetés
Webáruház mega plaza!
Készül Magyarország leg- nagyobb online bevásárló- központja, ahol megtalálható lesz minden webáruház összes terméke. Rengeteg AKCIÓ!
Részletek itt

Google PageRank


Egyre népszerűbb az online vásárlás

hĂ­rek

2008. április 21.

Úgy tűnik, elérkezett a kereskedelem forradalma. Világviszonylatban az internetezők 82%-a vásárolt már webáruházban. És ez az arány – mint ahogyan az internetet használók száma is – egyre növekszik.


Eladási toplisták:

Az interneten webshop - webáruházban vásárolt termékek nemzetközi toplistája:

  1. Könyv
  2. Számítástechnikai eszközök
  3. Ruha
  4. Szórakoztató elektronikai eszközök
Magyarországon a vásárlási hajlandóság 86%, ami megfelel a nemzetközi átlagnak. A hazai eladások aránya viszont eltér a többi ország átlagától, nálunk az online vásárolt termékek eladási toplistája a következőképpen alakul:
  1. Könyv
  2. Ruha
  3. DVD, video, számítógépes játékok
  4. Repülőjegy

Szexuális segédeszközök:

Érdekes megfigyelés, hogy a felmérések eredményeiben szinte soha nem jelennek meg az erotikus kellékek, szexuális kiegészítők. Ennek ellenére meglepően sok ilyen termékeket forgalmazó webshop - webáruház működik Magyarországon csakúgy, mint a világ más országaiban.
Ezzel kapcsolatban két kérdés merül fel: A szexuális kiegészítőket forgalmazó webshop-ok sokasága veszteségesen működik, avagy ezen kellékek vásárlói túlságosan bizalmasnak tartják a témát ahhoz, hogy a felmérőknek adott válaszaikban beszámoljanak erről a vásárlási szokásukról?


Repülőjegy:repĹ‘lĹ‘ jegy

A repülőjegyek tekintetében nagy az elmaradásunk, hiszen míg Európa más országaiban 26%-os az arány, addig idehaza csupán 11%. A kontinensen ennél csak Csehországban vásárolnak kevesebben repülőjegyet az interneten.


Hanghordozók:

Az online „zenevásárlás” aránya az utóbbi hónapokban Európában 23%, Magyarországon csak 8% volt.

Itt is felvetődik egy érdekes kérdés: Kevesebb, internetről származó zenét hallgatunk, avagy nem olyan szívesen fizetünk érte, mint szomszédaink?


Tájékozódás a termékekről:

Hogyan találnak rá a Magyarok a megvásárolni kívánt termékekre?

  1. Internetes keresők útján
  2. Ismert weboldalakon
  3. Ismerősök, rokonok ajánlásával
  4. Netes hirdetések által


Világviszonylatban más a sorrend:

  1. Ismert weboldalak
  2. Interneten való böngészés
  3. Keresőprogramok
  4. Kedvező ajánlatot tartalmazó reklámok


A vételárak kifizetése:

Az fizetési módok gyakoriságának sorrendje az európai online vásárlók körében:credit card

  1. Hitelkártya
  2. PayPal
  3. Átutalás

A magyar online vásárlók jelenleg még ódzkodnak az online fizetéstől, így nálunk más a fizetési módok népszerűségi listája:

  1. Utánvét
  2. Utalvánnyal való fizetés
  3. Személyes készpénzfizetés
  4. Banki átutalás
  5. Hitelkártya

Megjegyzendő azonban, hogy a banki átutalások aránya nőtt az elmúlt évekhez képest (jelenleg 29%), a pillanatnyilag a lista végén található hitelkártyás fizetés aránya szintén emelkedett (most 26%).


Az online vásárlás futótűzként terjed:

Két éve a világ teljes lakosságának nagyjából 10%-a, pontosan 627 millió személy vásárolt az interneten keresztül. Ma ez a szám 40%-kal több, mintegy 875 millió!

A nyugati országokhoz képest Magyarországon is rohamosan emelkedik az online vásárlások aránya, és ez nem véletlen. Webáruházban vásárolni gyorsabb, kényelmesebb, többnyire olcsóbb, nagyobb a választék, mint egy offline boltban, és biztonságos.



Az offline kereskedelem kora – úgy tűnik – lejárt, kezdetét veszi az online vásárlás aranykora. A hagyományos üzletek helyét fokozatosan átveszi a témábantermékben domináns webshop vagy webáruház.

Hitelesítés

Az oldal megfelel a nemzetközi szervezet W3C által felálított XHTML szabványnak.

Valid XHTML 1.0 Transitional

Felhasználási feltételek